Blijf Groep Ik ben cliënt Dossier bekijken of laten wijzigen

Dossier bekijken of laten wijzigen

Als cliënt van Blijf Groep worden er (persoons)gegevens van jou verwerkt in een dossier. Dit gebeurt bij de start van een hulpverleningstraject.  

Wat staat er in jouw dossier en hoe gaan wij om met gegevens?

In het dossier staan jouw persoonsgegevens en die van personen die bij jouw situatie betrokken zijn. Dit zijn gegevens zoals namen, adressen en geboortedata. Ook wordt er inhoudelijke informatie over jouw situatie opgenomen in een dossier.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en we houden ons aan de strenge regels rondom jouw privacy. Dit betekent:

  • We noteren alleen gegevens die nodig zijn voor jouw hulpverlening
  • Of gegevens die nodig zijn voor onze verantwoording van onze werkzaamheden
  • We gebruiken de gegevens niet voor waarheidsbevinding
  • Je kunt dus in beginsel geen rechten ontlenen aan de inhoud

Kloppen de gegevens niet? Je mag ons vragen om gegevens aan te passen die feitelijk onjuist zijn. Bijvoorbeeld: een verkeerd adres of een foute geboortedatum.

Wil je gegevens bekijken, laten wijzigen of laten verwijderen?

Vul dan onderstaand formulier in. Let op:

  • Geef in de opmerkingen duidelijk aan welke gegevens je precies wilt inzien. Zo voorkom dat jouw verzoek wordt afgewezen omdat de aanvraag niet duidelijk genoeg is
  • Een verzoek om “het hele dossier” in te zijn is te algemeen. We kunnen alleen gegevens laten zien die over jou persoonlijk gaan. Wij moeten ons houden aan de wet en aan de belangen van anderen
  • Informatie over anderen wordt onzichtbaar gemaakt en kun je dus niet inzien

Om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent, kunnen we vragen om een kopie van je legitimatiebewijs. Deze kopie gebruiken we alleen om jouw identiteit te controleren. We bewaren deze kopie niet. Na controle wordt de kopie direct verwijderd.

Ben jij een cliënt die momenteel bij ons in de hulpverlening is?

Neem dan contact op met je maatschappelijk werker voor inzage of opvragen van je dossier.

Verklaringen

Heb je een verklaring nodig? Bijvoorbeeld voor een instantie? Geef dit dan aan in onderstaand formulier.

Formulier

Na ontvangst van het formulier nemen we binnen een maand contact met je op over je verzoek. Er zijn geen kosten aan verbonden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.












  • DD dash MM dash JJJJ

  • Kies één optie. Tip: kies de locatie waar je het laatst contact hebt gehad. Dat helpt ons om je verzoek sneller te verwerken.





  • (Kies één optie)




  • Geef hieronder zo duidelijk mogelijk aan voor welke instantie je een verklaring nodig hebt, waarvoor de verklaring bedoeld is (bijvoorbeeld voor een aanvraag, procedure of bewijsvoering) en over welke periode of situatie de verklaring moet gaan.
  • Je kunt hier extra toelichting geven, zoals:
    – De periode waarin je contact met Blijf Groep had.
    – Is er sprake van een lopend traject / wanneer is het traject beëindigd?
    – Welke vorm van ondersteuning je hebt ontvangen (bijvoorbeeld opvang, ambulante begeleiding of anders).
    – Of een andere instantie al contact met ons heeft gehad over jouw situatie.
    – Of je verzoek dringend is en, zo ja, waarom.
    – Of er kinderen betrokken zijn geweest bij de situatie.









Velden die zijn gemarkeerd met een * zijn verplicht om in te vullen.