Eddy Batson: Ik voel me als een vis in het water bij Blijf Groep

Eddy Batson is facilitaire locatieverantwoordelijke in het Oranje Huis in Amsterdam.

“Heel bewust heb ik de overstap gemaakt van het bedrijfsleven naar de sociaal-maatschappelijke dienstverlening. Ik voel me als een vis in het water bij Blijf Groep. Het contact met cliënten maakt mijn werk zo bijzonder. “

Verwaarlozing is vaak een teken

“In het Oranje Huis is de hulpverlening gescheiden van de woonruimtes. De facilitaire dienst komt uiteraard wél in de appartementen om de bewoning en veiligheid te checken. Als ik zie dat iemand de woonruimte niet onderhoudt, trek ik aan de bel. Verwaarlozing van het huishouden is vaak een teken dat het niet goed gaat met de cliënt. “

Zelfredzaamheid

“De hulpverlening van Blijf Groep is onder andere gericht op zelfredzaamheid. Ik sluit daar bij aan door cliënten uit te leggen hoe ze zelf kleine klusjes in huis kunnen doen. Voor cliënten zijn de contacten met de niet-hulpverleners belangrijk. Slachtoffers van huiselijk geweld hebben vaak een klein netwerk. Even een praatje maken met iemand over koetjes en kalfjes is dan heel waardevol. Als cliënten vertrekken, word ik vaak bedankt voor mijn gastvrijheid. Daar doe je het voor.”

Blijf Groep en de AVG

Bij Blijf Groep nemen wij jouw recht op privacy serieus. Lees de privacy verklaring die van toepassing is op deze website, of klik op 'privacy instellingen' om je toestemmingen voor deze website te bekijken en in te stellen.

Lees onze privacy verklaring hier